miercuri, 30 iulie 2014

UN REZERVIST ACUZĂ. ȘI SUNT DE PARTEA LUI!

Am o întrebare pentru actualii și efemerii conducători ai ȚĂRII: președinte, premier, miniștrii -apărării, de interne și al muncii (nu vreau să le scriu numele).
Cum vor respecta ei prevederile Codului muncii în relația cu militarii* care acum participă la prevenirea și înlăturarea efectelor inundațiilor? Concret, mă refer la efectuarea serviciului de 8 ore/zi, 5 zile pe săptămână. Gargara cu acordarea de zile de recuperare nu ține pentru că nu este legală la depășirile de ore pe care le fac și nici nu este posibilă practic.
* prin "militari" mă refer la toți cei care se supun legilor și regulamentelor militare.
Atâta timp cât militarii sunt incluși la pensie într-o lege comună cu civilii ar trebui să beneficieze și de drepturile civililor, respectiv program de muncă așa cum am arătat mai sus. Nu mai discutăm de dreptul de asociere în sindicate sau de apartenență la partide politice, drepturi de care civilii beneficiază și sunt chiar protejați de organizații și organisme naționale și internaționale, în caz că sunt discriminați.
Mai vreau să văd ce fac SCMD și ACMRR, organizații care funcționează din contribuția noastră, a rezerviștilor, și care trebuie să fie primele care să le sară la gât celor pe care i-am menționat la început.
Dacă vă faceți că nu vedeți nedreptatea care li se face militarilor activi înseamnă că degeaba vă aflați la conducerea organizațiilor și NU NE REPREZENTAȚI ci doar vă amăgiți cu niște funcții. Acum, când suntem la o vârstă la care trebuie să dăm exemple de demnitate, prestanță, curaj și respect de sine, vrem să fim apărați de voi, cei care ați acceptat să conduceți SCMD-ul și ACMRR-ul.
Dacă vă faceți că nu vedeți și înghițiți lăturile mârlanilor din politica românească, vom fi în continuare neglijați și vom avea pensii similare cu cei care, după 8 ore de serviciu, au mers la o bere și, de la masă, priveau cu ochii tulburi cum pleacă unii în aplicații, la înlăturarea urmărilor cutremurelor sau inundațiilor, pe șantiere sau la strângerea recoltei.
Eu sunt nemulțumit de faptul că mi s-a luat un drept câștigat cu trudă. Nu cuantumul pensiei mă deranjează ci noul statut de militar-civil, sau invers, că tot nu contează.
P.S. Mă uit la televizor și ascult la radio cum ni se comunică faptul că militarii acționează ..., militarii au intervenit ..., militarii sunt pregătiți să intervină ...
Da, ne aducem aminte de militari doar atunci când apar pericole, atunci când pot să moară mama, fratele sau copilul. În rest, dă-i în colo de militari, că mănâncă banii de pomană. Acum avem NATO... dar asta este o altă problemă.

Cu stimă,
Un fost militar !?
Andrei Z."