joi, 28 februarie 2013

Comunicate in valuri ale ANCMRR

COMUNICAT DE PRESĂ

Nr. 122 din 21.02.2013
Asociaţia Naţională a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere  „Alexandru Ioan Cuza” (ANCMRR) este persoană juridică română de drept privat, de utilitate publică, fără scop patrimonial, independentă, democratică, apolitică, non profit şi deschisă, care cuprinde cadrele militare în rezervă şi în retragere provenite din activitate în Armata României.
Asociaţia este constituită pe principiul administrativ  – teritorial cu 47 de filiale şi 55 de subfiliale înglobând peste 35 000 de membrii.
Asociaţia reprezintă şi apără drepturile şi interesele cadrelor militare în rezervă şi în retragere precum şi ale familiilor acestora, cu respectarea strictă a legislaţiei în vigoare şi a măsurilor luate de instituţiile statului de drept referitoare la cadrele militare în rezervă şi în retragere.
Conducerea A.N.C.M.R.R. constată că pe parcursul unor emisiuni în care a existat şi o tematică privind pensiile militare, unele personalităţi invitate nu deţin informaţii corecte, fac aprecieri eronate, comentează unele aspecte fără a avea o susţinere legală sau chiar fiind de rea credinţă.
Cu regret constatăm că printre aceştia se află şi pensionari militari care, deşi nu prea au avut de a face cu armata, lansează tot felul de idei care mai de care mai ciudate, urmărind să şocheze şi să iasă cu orice preţ în evidenţă.
Un astfel de personaj este col.(r) DOGARU MIRCEA.
Autoales preşedinte al S.C.M.D., de mult timp emite tot felul de păreri care sunt departe de problemele reale ale pensionarilor militari. Metodele folosite de el în cadrul S.C.M.D. au la bază sintagma „Dezbină şi Atacă”,  verbiajul fără bază, fără acoperire, fără noimă, racolarea unor membrii ai A.N.C.M.R.R. şi ai altor structuri asociative din cadrul Sistemului de Apărare, Siguranţă Naţională şi Ordine Publică, forme de protest impuse  membrilor S.C.M.D. departe de structura morală a rezervistului militar câştigată pe timpul executării serviciului militar activ : ieşirile în stradă; proteste „spontane” sau neautorizate; acţiuni huliganice ca :  denigrarea uniformei militare, jigniri grosolane a unor personalităţi din conducerea statului şi a armatei, ameninţarea cu darea în judecată şi trimiterea „în penal” a oricărei personalităţi care nu-i convenea, printre care şi împotriva fostului ministru al Apărării Naţionale, Domnul GABRIEL  OPREA.
Oare a uitat că dacă nu era Domnul OPREA  la conducerea M.Ap.N. „pensiile nesimţite” categorisite astfel de cuplul de neagră amintire a domnilor  BOC -ŞEITAN ar fi fost reduse cu 19 – 69% ? A uitat că dacă Domnul OPREA nu intervenea permanent, pe toate căile (comisii, guvern,  parlament, etc) toţi pensionarii militari, deşi şi-au dedicat toată viața Armatei României până la sacrificiul suprem, 24 de ore din 24 prin Jurământul Militar depus, ar fi rămas  cu pensia din ianuarie 2011, redusă cu 50%?
Chiar şi în prezent acest colonel (r), prin acţiunile întreprinse nu face altceva decât să menţină o stare de tensiune între cadrele militare în rezervă şi în retragere şi cele din S.C.M.D. şi să susţină sus şi tare ideea că „ suntem nişte asistaţi sociali” sau că „ni s-au luat gradele”,        deşi pe cuponul de pensie  scrie clar       „ Pensie Militară” cu gradul militar înscris.
Ar fi interesant  să fie întrebat cât  „ajutor social” primeşte !
Cu toate aceste menţiuni şi altele neamintite, continuă să facă turnee zilnice la posturile de televiziune, erijându-se  în „ salvatorul tuturor pensionarilor militari”.
Un alt exemplu pe care îl supunem  atenţiei prin acest comunicat se referă la prestaţia sub orice critică a fostului ministru al Apărării Naţionale – Domnul CORNELIU  DOBRIŢOIU, care, deşi apare ca fost ofiţer activ şi pensionar  militar,        prestaţia sa lipsită de profesionalism vis-a-vis de problemele existente privind pensiile militare a jignit marea masă de a rezerviştilor militari, a dovedit lipsă de respect faţă de camarazii de armă.
În scurta perioadă cât a fost în funcţia de ministru al Apărării a reuşit să inflameze situaţia pensionarilor militari care au fost şi sunt bulversaţi  de unele afirmaţii şi acţiuni ale sale, subordonând Armata ,,politicului”:
- „A reuşit” să învrăjbească  pensionarii militari între ei favorizând acţiunile S.C.M.D. şi tratând cu indiferenţă pe cei peste 35.000 de pensionari militari din A.N.C.M.R.R. precum  şi pe cei din alte structuri asociative proveniţi din M.Ap.N;
- A solicitat suspect de repede Auditarea M.Ap.N. privind modul de recalculare şi revizuire a pensiilor în loc să constituie mai întâi o comisie în cadrul M.Ap.N. care să verifice situaţia existentă : „vino tu Audit şi fă-ţi treaba că eu nu sunt în stare”! :
- De curând, ca preşedinte al Comisiei pentru Apărare, Siguranţă Naţională şi Ordine Publică din Senat, a convocat la această Cameră a Parlamentului preşedinţii unor filiale ale S.C.M.D., tratând cu indiferenţă celelalte structuri asociative provenite din M.Ap.N.
Precizăm că în perioada cât Domnul DOBRIȚOIU a fost ministru al Apărării Naţionale conducerea  ANCMRR a solicitat de nenumărate ori să fie primită pentru a se prezenta şi ai aduce la cunoştinţă activităţile principale ale Asociaţiei.
NU A FOST PRIMITĂ NICIODATĂ !
Întrebat cum crede că se pot procura sumele de bani ce ar urma să se asigure pentru pensionarii militari cu veniturile diminuate, Domnul DOBRIȚOIU a declarat că „acestea să fie deduse din pensiile militare care au fost mărite în mod fraudulos”!!! Ciudat mod de a gândi!
Domnul DOBRIȚOIU susţine că „mii de dosare sunt calculate greşit”,  iar col.(r) DOGARU şi ai lui susţin că „mii de pensii sunt stabilite în mod fraudulos” .
Iată în ce  ministru al Apărării şi-au pus rezerviştii militari speranţa rezolvării problemei pensiilor şi asigurarea unui trai decent în ultima parte a vieţii !
Referitor la modul de calculare a pensiilor ne permitem să facem următoarele precizări :
Perioada de revizuire a pensiilor fiind foarte scurtă (ianuarie – iunie 2011) și un volum de muncă foarte  mare, au dus la apariția și a unor erori; dar din aceasta nu se poate trage concluzia că operațiunea ar fi fost ilegală și frauduloasă.
Pentru remedierea acestora în O.U.G. 1/2011 s-a prevăzut ca perioada de verificare şi corectare a deciziilor de pensie să fie până la 31.12.2013.
În ceea ce priveşte pensionarii cărora li s-au diminuat pensiile, precizăm că ANCMRR se asociază cu aceştia, acţionând şi pe linie juridică pentru repunerea în drepturile câştigate.
Convinşi fiind că mai sunt şi alte cazuri de intervenţii avute în mass-media, când unele cadre militare în rezervă sau în retragere au prezentat date şi informaţii eronate sau tendenţioase,  prin acest comunicat dorim să vă transmitem rugămintea ca la emisiunile radio şi t.v., presa scrisă sau cea electronică ce vor mai avea  ca tematică pensiile militare, să fie invitate personalităţi cu competenţa şi profesionalismul impuse de această tematică deosebit de delicată şi complexă.
În acest sens, vă informăm că suntem disponibili să oferim informaţii şi date pertinente, de bun simţ având la bază actele normative specifice, aşa cum am procedat de fiecare dată când ne-am adresat organelor centrale ale statului în numele celor peste 35.000 de membri ai ANCMRR
BIROUL PERMANENT CENTRAL

COMUNICAT DE PRESĂ 27.02.2013

Nr. 123 din 27.02.2013
Asociaţia Naţională a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere „Alexandru Ioan Cuza” (A.N.C.M.R.R.) salută declaraţiile premierului Victor Ponta şi ale ministrului Apărării, Mircea Duşa, privind păstrarea nivelului actual al pensiilor militare şi respingerea speculaţiilor privind o eventuală recalculare a acestora.
În egală măsură, ANCMRR îşi exprimă profunda dezamăgire faţă de cei care, din rea credinţă sau din interes vor să dezinformeze opinia publică în legătură cu rezultatele recalculării pensiilor din sistemul de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională.
În ciuda faptului că, potrivit datelor oficiale, peste 90% din pensiile militare au crescut, există voci care pun sub semnul întrebării aceste rezultate şi care insistă pentru revenirea la pensiile anterioare, adică la pensii mai mici pentru militari. Din nefericire, printre cei care susţin un astfel de punct de vedere se numără şi foşti purtători ai uniformei Armatei Române, cel mai vocal fiind col.(r) DOGARU MIRCEA, care dorește ca pensiile militare să scadă. Constatăm cu tristeţe că, în loc să lupte pentru camarazii săi, col.(r) Dogaru luptă împotriva pensionarilor militari, a celor care au slujit ţara o viaţă întreagă fără să facă niciun compromis, nicio înţelegere şi nicio intervenţie pentru ieşirea la pensie anticipată sau pentru alte facilităţi de care unii au profitat din plin.
De fapt, acesta a fost şi sensul recalculării pensiilor militare, aşa cum a fost impus de domnul Gabriel Oprea în perioada când a condus Ministerul Apărării Naţionale. Nu trebuie uitat că prima formă a metodologiei de calcul ar fi dus la o scădere a tuturor pensiilor din sistem cu procente cuprinse între 19 şi 69%. Prin eforturile făcute de ministrul Oprea, împreună cu un colectiv format din militari din toate structurile, împreună cu specialiști din ministerul justiției, ministerul muncii și cel al finanțelor, au crescut pensiile celor care au avut carieră completă şi care au slujit Armata din plin. Cele 10% din pensii care nu au crescut aparţin militarilor care, nu din vina lor, au ieşit la pensie mai devreme, pentru ca România să îndeplinească exigenţele admiterii în NATO. Însă şi sacrificiul acestora a fost răsplătit la momentul respectiv prin salarii compensatorii corecte.
Considerăm că situaţia actuală a pensiilor militare este una corectă faţă de militari, impunând un principiu sănătos în sistem, şi anume, la stagiu egal, pensie egală. Vechea lege crea inechităţi între cei care au ieşit la pensie în anii 80 sau 90 şi cei pensionaţi în anii 2000. Astfel, doi ofiţeri cu cariere perfect identice aveau pensii diferite, în funcţie de anul pensionarii. Noua lege elimină astfel de discrepanţe şi impune un mod corect şi unitar de stabilire a pensiilor militare.
În aceste condiţii, facem apel la toţi camarazii noştri să nu se lase dezinformaţi şi manipulaţi de către dezertorii morali ai Armatei Române, cei care de dragul pensiei lor vor să sacrifice pensiile tuturor celorlalţi. Col (r) Dogaru este cunoscut mai degrabă pentru amestecarea instituţiei pe care o conduce în tot felul de acţiuni conotate politic, ceea ce este contrar spiritului militar. Un exemplu de impostură morală este că acest colonel (r), susţine că „pensionarii militari sunt asistaţi sociali” şi că „s-au luat gradele”, deşi pe cuponul de pensie  scrie clar „ Pensie Militară” cu gradul militar înscris.
De asemenea, col (r) Dogaru este conoscut pentru maniera incorectă prin care încearcă să racoleze membri şi să dezbine celelalte asociaţii din sistemul de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională. Acţiunile col (r) Dogaru şi, din păcate, şi ale fostului ministru Corneliu Dobriţoiu, nu fac altceva decât să perpetueze îngrijorări nefondate şi tensiuni inutile între pensionarii militari. De altfel, nu este deloc o întâmplare că fostul ministru a întreţinut, din interes politic, o relaţie privilegată cu asociaţia condusă de col (r) Dogaru, tratând cu indiferenţă şi chiar lipsă de respect orice altă instituţie reprezentativă din sistem.
În concluzie, A.N.C.M.R.R.  face apel la instituţiile de presă să activeze potrivit codului profesional şi de conduită al jurnalistului şi să prezinte obiectiv faptele, fără a favoriza perpetuarea unor minciuni şi manipulări puse la cale de tot felul de pretinşi reprezentaţi ai pensionarilor militari. Situaţia pensiilor este una cunoscută, asumată oficial de Minister şi de Armată, iar cea mai bună sursă de informare în acest sens o reprezintă instituţiile statului, precum şi cele câteva zeci de mii de pensionari militari ale căror pensii au crescut în urma recalculării. În acest sens, vă informăm că suntem la dispoziţia tuturor instituţiilor de presă pentru a oferi informaţii şi date pertinente, având la bază actele normative specifice, precum şi situaţia concretă a pensionarilor care fac parte din Asociaţie.
Asociaţia Naţională a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere  „Alexandru Ioan Cuza” (ANCMRR) este persoană juridică română de utilitate publică, fără scop patrimonial, democratică și apolitică, non profit şi deschisă, care cuprinde cadrele militare în rezervă şi în retragere din Armata României. Asociaţia este constituită pe principiul administrativ-teritorial, având 47 de filiale şi 55 de subfiliale, grupând astfel peste 35.000 de membri. Asociația reprezintă şi apără drepturile şi interesele cadrelor militare în rezervă şi în retragere precum şi ale familiilor acestora.
BIROUL PERMANENT CENTRAL
 

luni, 25 februarie 2013

Penalul Gabriel Oprea si penibilii lui sustinatori



Reamintim tuturor cetatenilor neatinsi de Alzheimer ca, in toamna anului 2010, declaratia domnului Ponta fata de frauda comisa in Parlament prin promovarea de catre Roberta Anastase a asa zisei Legi a sistemului unitar de pensii a fost urmatoarea: "A doua zi dupa ce vom veni la putere vom abroga aceasta lege".
Astazi se chinuie toti basistii de presa si liderii asociatiilor probasiste ale rezervistilor sa declare legea minunata si pe Oprea sa-l transforme intr-un fel de gladiator care ar fi luptat pentru binele militarilor. Vinovata ar fi doar aritmetica.
In realitate Legea 263/2010 nu este opera PDL-ului si a lui Basescu, ci a numitului Marian Sarbu care a fost dat afara din PSD cu tot cu ea si din cauza ei. Ramas fara "coledzi", acesta a intemeiat ilegal, un partid zis al "generalilor", alaturi de alti traseisti, intre care Miki Spaga, generalii, Izmana, Şpiţ, Fruntas si Colonelul Sacosa, strecurandu-i si lui Basescu ideea ca prin transformarea noastra din pensionari militari in asistati social (Art. 6, al. 5 al Legii) se vor realiza economii de cel putin 42 milioane euro pe an. Legea care a nemultumit toate categoriile de pensionari a declansat 6 luni de scandal in Parlament, o motiune simpla impotriva numitului Oprea si o motiune de cenzura impotriva Guvernului Boc. Un reprezentant al SCMD a fost cel care l-a obligat, in Parlament, pe Gabriel Oprea sa declare ca asa zisele pensii militare vor scadea cu sume intre 18 si 69%. La scandalul provocat de noi si de opozitia de atunci, Legea a fost retrasa in iunie 2010 la Comisia pentru munca a Camerei Deputatilor. In locul ei, Guvernul, adica numitii Boc si Oprea, au emis prin asumare de raspundere, un rezumat numit Legea 119/2010 care a desfiintat toate legile speciale de pensionare. Reamintim ca in toata aceasta perioada doar SCMD a luptat in justitie si in strada, alaturi de pensionarii civili, impotriva celor doua legi, fiind supusi, ca "nesimtiti", unui atac mediatic fara precedent din partea oamenilor lui Boc si Oprea, in frunte cu trambita numita Tiberiu Fratila. La 28 sept. 2010, Curtea de Apel Cluj a decis ca retroactiva operatiunea de "Recalculare" aberanta din din punct de vedere al principiilor de drept, legislatiei europene si Constitutiei Romaniei, inceteaza executoriu. Domnii Oprea, Blaga, apoi Igas si George Maior, trebuiau sa puna pixurile jos. dar n-au facut-o, mintind o tara intreaga ca decizia impotriva HG 735/2010, care bloca ambele legi, n-ar fi "erga omnes" ci doar pentru 7 persoane (in realitate si cele 7 persoane au fost supuse ilegal recalcularii). Au continuat pe sest operatiunea devenita ilegala, fiind convinsi ca vor castiga recursul la ICCJ. Rezultatul a constat in emiterea, pe 27 decembrie 2010, a deciziilor ilegale, nule de drept, care i-au distrus pe absolut toti rezervistii, indiferent de provenienta. Executand ilegal o actiune sistata de Curtea de Apel, dl. Oprea a devenit penal alaturi de camarazii sai de potlogarie. La 7 ianuarie 2011, avocatul SCMD a castigat recursul la ICCJ, "Recalcularea" fiind definitiv inmormantata in Istorie. SCMD a organizat mitinguri si marsuri in toata tara pe 24 ian. 2011, numai la Bucuresti scotand in strada 15.000 de participanti. Sub amenintarea SCMD si sub impactul deciziei ICCJ, veniturile militarilor rezervisti, ajunse de la 1 ian. 2011 "ajutoare sociale lunare", au revenit la cuantumul din dec. 2010, pentru intreg anul 2011, dar ilegal, fara acte justificative.
Ca sa scape de penal, domnii Boc si Oprea, au emis in martie 2011, OUG 1/2011 care a avut ca obiectiv legitimarea, prin operatiunea numita "Revizuire" a ceva ce nu mai exista: deciziile de recalculare, nule de drept. Ulterior, penali pana la capat, domnii Boc si Oprea au declansat si operatiunea numita "Regularizare", stopata abia de USL in 2012. Fiind obligati sa ne dea banii inapoi in 2011, numitii si-au pregatit terenul pentru lovirea noastra retroactiv din ian. 2012, prin operatia de "Revizuire". La peste 50% din fostii militari si politisti, urmau sa le scada veniturile, ceea ce s-a si intamplat. La jumatate din ceilalti, urmau sa le ramana, pe alta baza de calcul,  identice, ceea ce este o aberatie matematica. In fine, la circa 25% urmau sa le creasca monstruos, pe doua criterii:

  1. Tintit, adica la "baietii nostri" cei care prin UNPR au sustinut regimul.
  2. Aleatoriu, ici colo, dupa o idee atribuita lui Basescu, mai ales la cei foarte in varsta si vaduvi, sau la subofiteri de marina si aviatie, pe motiv ca acolo, multitudinea de activitati invocate va incurca lucrurile.

Practic insa, in an electoral, dintr-o asa zisa economie de 42 milioane euro pe an au reusit sa dea statului o gaura de aproape 1 miliard de euro. In toata aceasta perioada, dovedindu-se penal, dl. Oprea a continuat sa ne furnizeze probe, publicand pe site-ul ministerului aberanta lista a pensiilor care urmau sa creasca de la 1 ian. 2012 si care, in fapt, au scazut. Va reamintesc, domnilor, ca trompeta domniei sale, Tiberiu Fratila, avansat contraamiral pentru "credincioasa slujba", a mintit public si in ceea ce ma priveste pe mine si pe dl. Valeriu Pricina ca ne vor creste veniturile cu 8.5 milioane cand, in realitate, au scazut exact cu aceeasi suma.
Intelegem ca astazi se incearca scoaterea la vopsea a numitului Gabriel Oprea, dar nu se poate,  pentru ca Legea i-a apartinut, el a fost ordonatorul principal de credite, el este semnatarul probelor pe care le avem pentru justitie (deciziile de recalculare nule de drept), el a fost cel care ne-a mintit oficial pe site-ul MApN. El este in spatele minciunilor folosite si astazi ca au scazut doar veniturile celor cu vechime incompleta (in realitate toti suntem declarati iesiti la limita de varsta si au fost facute tandari si veniturile celor cu 46 de ani de armata, inclusiv cu 3 ani de front si 7 de prizonierat, trecuti la conditii normale), ca cei discriminati suntem doar 6000, 7000, 20.000, 27.000, etc. cand, de fapt, suntem majoritatea. dar bazele de date au fost distruse pentru a a se ascunde potlogariile sub pres, asa cum distruse au fost si dosarele noastre de contestatii (24.000 au fost descoperite ca nedeschise si date la topit in urma cu 3 saptamani. In graba plecarii Oprea a uitat sa repete ordinul de distrugere).
In aceasta situatie, ii rog pe toti oamenii neatinsi de Alzheimer din Romania, sa nu dea curs isteriilor de tip comunist, imprecatiilor si insultelor lansate de asistatul social mason si agramat  Mihai Iliescu, cel care a pornit atacul la baioneta impotriva dl. Dobritoiu, care a lansat proiectul legii redevenirii noastre statutare in pozitia de pensionari ai statului, conform Pilonului II din legislatia europeana si racordarii noastre, din nou, la veniturile activilor si la drepturile rezervistilor din toate structurile identice ale tarilor mambre NATO. Ca pe mine ma insulta, este liber sa o faca, dar nu voi permite nimanui sa scape nepedepsit pentru insulta adusa celor care descopera potlogariile "hotilor care striga hotii", nu voi permite nimanui sa scape nepedepsit daca ii insulta pe dl. General Dobritoiu si pe d-nii ministri Mircea Dusa si Radu Stroe. In rest, numitul Mihai Iliescu este liber sa organizeze cate sedinte PCR doreste, cu si fara participarea unor utecisti sau pionieri nostalgici. Exista o dreptate imanenta si nicaieri nu scrie ca numai noi, cei napastuiti, trebuie sa parasim "pe cale naturala sistemul", cate  "250 pe luna" asa cum au hotarat d-nii Boc si Oprea! Si vom avea grija sa plateasca Oprea si Igas, nu acarii Paun!
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

joi, 21 februarie 2013

Interviu cu Dl. Corneliu DOBRIȚOIU

Într-un interviu acordat ZIUA VECHE, Corneliu Dobriţoiu, fost ministru al Apărării şi actual preşedinte al Comisiei pentru Apărare Ordine Publică şi Siguranţă Naţională a Senatului, spune că a sosit vremea ca Parlamentul să îşi asume un rol decisiv în rezolvarea problemei pensiilor militarilor.


 Domnule Dobriţoiu, recent aţi avut o întâlnire cu reprezentanţi ai rezerviştilor militari, alături de miniştri secretari de stat de la Interne, Apărare, Muncă şi SRI. Ce ne puteţi spune despre această activitate?

În primul rând vreau să spun că am dat curs cu mare plăcere solicitării filialelor care au semnat acorduri de colaborare cu USL, atât ca membru USL şi vicepreşedinte al PNL, cât şi ca preşedinte al Comisiei pentru Apărare a Senatului, dar mai ales ca rezervist, fost coleg al celor cu care m-am revăzut. Am acceptat cu plăcere, spuneam, această întâlnire la care au participat miniştri secretari de stat din Ministerul Muncii şi ai ministerelor cu atribuţiuni în domeniul ordinii publice şi apărare, pentru a discuta un subiect care tinde să devină veşnic, cel al pensiilor militare, al problemelor create prin ciuntirea acestora printr-o lege care, iată, a fost amendată şi de Avocatul Poporului printr-un raport care va fi supus atenţiei Parlamentului. Legea respectivă a produs efecte negative atât la nivelul familiilor celor afectaţi, cât şi la nivelul spiritului de corp al armatei. De aceea, am apelat la cei din arcul guvernamental, care au fost lângă mine, pentru a ne arăta disponibilitatea în soluţionarea acestei probleme. Este de remarcat şi faptul că avem o luare de poziţie tranşantă din partea unei instituţii cu importante atribuţiuni constituţionale şi mă refer aici la Avocatul Poporului. Argumentele conţinute în raport sunt solide, scot în evidenţă inclusiv dubla măsură în ceea ce priveşte rezolvările în instanţă ale cererilor celor afectaţi. Pe aceeaşi linie se înscriu şi declaraţiile ministrului muncii, care s-a pronunţat pentru rezolvarea acestei probleme. În cadrul discuţiilor, oamenii au dat curs unor nedumeriri legate şi de angajamentul politic al USL pentru rezolvarea acestor probleme care afectează chiar capacitatea operaţională a instituţiei armatei prin rezerva sa, într-un moment strategic destul de delicat.
Cererea rezerviştilor de a discuta cu dumneavoastră arată că încă mai reprezentaţi o speranţă pentru ei, că mulţi încă vă mai acordă încrederea lor. Credeţi că puteţi face ceva pentru ei de pe poziţia actuală ?
Eu cred că suntem într-o notă de parcurs pozitivă. Cred că a sosit vremea ca Parlamentul să îşi asume un rol decisiv în rezolvarea acestei probleme care divizează. În acest sens, mă înscriu şi în ideea preşedintelui Senatului, de a reconferi acestei instituţii rolul şi locul pe care trebuie să îl aibă în societate. Intenţionez să cresc dinamica dezbaterilor în această Comisie a Senatului, în aşa fel încât cetăţenii noştri să nu se mai uite cu admiraţie doar la interpelările şi discuţiile care au loc în Senatul de peste ocean unde unii din cei care sunt chemaţi la discuţii în Comisia de Apărare, transpiră din greu. Pot să vă asigur că şi această Comisie din Senatul României se va apleca cu atenţia cuvenită asupra subiectelor ridicate de rezervişti, pentru că sunt de o importanţă deosebită.
Există nişte neconcordanţe între declaraţiile unor miniştri ai actualului guvern pe subiectul pensiilor şi în special al unei eventuale Ordonanţe de Guvern. Aceste declaraţii antagonice pot duce la două concluzii, ori că nu există un punct de vedere comun stabilit privind acest aspect, deci nu s-a discutat în cadrul USL subiectul, ori că există puncte de vedere diferite între cele două mari partide. Care este adevărul?
Da, ceea ce spuneţi este real, dar realitatea nu este aşa cum se poate interpreta. Adevărul este că actuala putere politică, Guvernul, are în vedere subiectul, care este unul foarte complex, nu se poate rezolva bătând din palme. Legea 263 are implicaţii asupra tuturor pensionarilor din România; o modificare a ei are efecte şi asupra altor legi sau altor categorii sociale. Din această cauză există abordări diferite chiar între ministere, pentru că, de exemplu, Ministerul Apărării poate vedea problema numai prin prisma intereselor militarilor, cel al Muncii are în vedere şi aspecte care lezează sau influenţează alte categorii sociale, cel al Finanţelor are ca prim interes bugetul şi, de aceea, modul de rezolvare este apreciat diferit. Aducerea la masa tratativelor a reprezentanţilor acestor ministere a avut ca scop exact cunoaşterea şi armonizarea acestor puncte de vedere, informarea reciprocă, dar şi căutarea unor soluţii care să nu creeze alte nedreptăţi. Aşa că aş spune că diferenţele nu sunt legate de o abordare politică, ci instituţională. Noi, la nivelul Comisiei, vom informa Biroul Permanent al Senatului în legătură cu aceste discuţii, cu faptul că s-a creat o masă critică pe acest subiect şi aceasta trebuie rezolvată. Concret, pe subiect, la nivel instituţional răspunderea revine ministrului Muncii, de aceea doamna Câmpeanu va fi audiată în Comisia de Muncă pe acest subiect. S-a creat deja o presiune destul de mare, cum spuneam, pe acest subiect şi cred că la nivelul Guvernului se va cristaliza un punct de vedere comun. În altă ordine de idei, o mare problemă este reprezentată de impactul financiar. La ora actuală, contribuţiile la pensii ale M.Ap.N. depăşesc bugetul de achiziţii pe care l-a avut Armata când încă mai existau fonduri. S-a transpirat din greu în încercarea de a găsi fonduri pentru programe strategice în ceea ce priveşte înzestrarea. Încă de anul trecut am pus problema valorificării infrastructurii în exces a M.Ap.N. ca soluţie în vederea identificării de surse de finanţare.
Cei responsabili trebuie să plătească
Revenind la măsurile ce trebuie luate, cât de profunde sau radicale vor fi acestea şi până la ce nivel vor merge dacă declaraţiile făcute de ministrul Duşa sau doamna Câmpeanu sau raportul Avocatului Poporului şi chiar declaraţiile dumneavoastră privind ilegalităţile fraudele şi abuzurile constatate cu privire la calculul pensiilor, vor fi dovedite în raportul Auditului? S-a folosit termenul „penal”, dar se ştie că la conducerea ministerului se afla un actual viceprim-ministru care este şi într-o relaţie personală cu primul-ministru, deci la ce ne putem aştepta?
Da, problema aspectelor penale este una care trebuie să intre în atenţia organelor judiciare. Cei responsabili trebuie să plătească, pentru că s-au produs pagube faţă de interesul public, faţă de interesul strategic, dar şi pagube personale. Astfel de aspecte, aşa cum s-a spus, există; va trebui ca cei care au făcut controlul să specifice în dreptul cui se aşează aceste fapte şi să trimită documentaţia la Parchet. Să nu uităm că mai există şi un alt aspect, al stabilirii vinovăţiilor. Fără îndoială, ministrul dă dispoziţii verbale sau scrise, funcţie de anumite decizii politice care se iau la nivel guvernamental. Dar care este opinia expertului care nu are culoare politică? Părerea mea personală este că, uneori, unele lucruri merg pe o direcţie greşită în instituţii şi cu complicitatea unora din sistem. Şi aceştia trebuie să răspundă, nu numai cei care au dat ordinele. Unii poate au executat anumite ordine în speranţa promovării, alţii pentru alte interese, deci există complicităţi. Mulţi uită că raporturile de muncă trebuie să se desfăşoare în condiţii de legalitate. Ordinele se pot da uneori şi verbal, în situaţii de urgenţă, dar acestea trebuie să îndeplinească două condiţii: să fie legale şi să fie urmate de ordin scris imediat ce acest lucru devine posibil. Ca un fapt divers, când am numit pe noul şef al Casei Sectoriale de Pensii a M.Ap.N., acesta mi-a raportat că, la ora primirii funcţiei, un număr de aproximativ 20000 de dosare de pensie nu fuseseră procesate, deşi se raportase procesul revizuirii pensiilor ca încheiat. Aici, cel care fusese în funcţie la data raportării, trebuia să îl informeze pe ministru că nu e încheiat procesul. Dacă nu a făcut-o, este vina sa. Ştiţi bine că există articolul 8, în Legea 80, dacă ne referim strict la domeniul militar, care interzice unui subordonat să execute ordine ilegale. Deci, odată ajunsă în instanţă cauza, fiecare vină trebuie probată sau apărată conform legii. Eu, ca preşedinte al Comisiei pentru Apărare nu pot face altceva decât să cer şi să urmăresc respectarea legii, atât în determinarea fraudelor, aflarea vinovaţilor, cât şi în pedepsirea acestora. Justiţia este însă cea care trebuie să îşi spună cuvântul.
Întâlnirea avută cu reprezentanţi ai rezerviştilor militari a adus ceva nou sau în plus pentru dumneavoastră?
În primul rând trebuie remarcat interesul reprezentanţilor instituţiilor prezente. Nu trebuie să deranjeze faptul că nu au fost prezenţi miniştrii, unii nici nu se aflau în ţară – este cazul ministrului de Interne, alţii aveau deja un program stabilit, program pe care nu îl puteau contramanda. În al doilea rând, aş remarca nota de respect în care s-au purtat discuţiile. În al treilea rând, aş vrea să evidenţiez faptul că solicitanţii întâlnirii sunt oameni care reprezintă interesele şi punctul de vedere al unui mare număr de militari rezervişti din toate zonele ţării. Faţă de ei, noi avem obligaţia nu numai instituţională, ci şi morală, de a da un răspuns cererilor lor. Este o dovadă de respect pentru ceea ce au făcut pentru această ţară şi instituţiile ei. Faţă de aceşti oameni s-au luat măsuri nedrepte. Au avut loc acţiuni concertate prin care s-a încercat divizarea cadrelor militare. Aceste măsuri abuzive au condus la divizări între corpuri de cadre, între profesiuni şi specialităţi militare, între activi şi rezervişti, între militari şi civili. Cei care au pus la cale şi în aplicare acest plan sunt oameni maturi, responsabili. Întrebarea care se pune este de ce au făcut-o? Revenind la întrebare, am remarcat, spuneam, nota de respect şi calitatea discuţiilor. S-au pus pe tapet subiecte care depăşesc subiectul micşorării pensiilor iar rezerviştii au adus un plus de rigurozitate şi spirit organizatoric în ceea ce priveşte soluţiile propuse şi aşteptările lor. Pe mine nu m-au surprins, dar poate pe alţii da.
Credeţi că există şanse pentru rezolvarea problemelor ridicate?
Dacă nu aş avea speranţa că pot face ceva, nu aş sta aici, nu aş fi venit la discuţii. Problema nu este doar de ordin financiar, nici prin implicaţii, nici prin cele expuse. Aceşti oameni au cerut respect pentru Armată, nu neapărat pentru ei ca persoane luate individual. Orice conducător responsabil îşi respectă armata şi trebuie să o menţină în stare operaţională, gata de luptă permanent, mai ales într-o ţară ca a noastră, aflată la graniţa dintre două interese strategice şi politice majore. Ceea ce s-a făcut cu aceşti oameni şi prin ei cu spiritul de corp al armatei, cu implicaţii în privinţa capacităţii de apărare a ţării este inadmisibil, iresponsabil. Avem datoria faţă de ţară, nu faţă de ei, să repunem armata în drepturile legitime. Chiar şi statele dictatoriale se bazează tot pe armată, loviturile de stat au fost date cu sprijinul armatei, marile democraţii au fost apărate de armată, revoluţiile din toată lumea şi toate statele au reuşit sau eşuat datorită armatei. Toate statele indiferent de forma de guvernământ se sprijină pe armată, numai la noi armata este lovită, dusă pe marginea desfiinţării. Să nu uităm că avem obligaţii ca parteneri într-o coaliţie militară şi politică. O parte din obligaţii se realizează prin participări în misiuni externe, dar asta este numai bonusul. Marile obligaţii se referă la ceea ce avem în ţară. Ceea ce se întâmplă cu armata, atât activă, cât şi cea din rezervă la acest moment ridică problema neîndeplinirii sarcinilor ce ne revin ca aliat, dar şi imposibilităţii îndeplinirii sarcinilor de apărare faţă de propriul popor. Eu sunt un pro-Atlantist şi cred în valabilitatea art. 5 din acordul de la Washington, chiar dacă au apărut discuţii de genul „domnule de ce să moară soldaţii X pentru apărarea interesului ţării Y”. De aceea, declar răspicat că situaţia actuală nu mai poate continua. Pe această linie, decizia creşterii bugetului apărării cu 0,3 % anul acesta şi la fel în anii ce urmează, în aşa fel încât în patru ani bugetul apărării să ajungă la 2% din bugetul naţional este o dovadă a faptului că la nivel politic, dar şi ca orientare strategică, există preocupare pentru armată şi încercăm să recuperăm. Dar instaurarea convingerii că suntem o forţă credibilă se va întinde pe o perioadă de cel puţin 10 ani. Sunt multe de făcut pe marginea înzestrării, revitalizării industriei de apărare, instrucţiei, dotării, învăţământului militar, protecţiei personalului, calităţii vieţii. Dacă nu vedem aceste aspecte, suntem proprii noştri duşmani şi nu numai ai noştri, ci şi ai celorlalţi membri ai alianţei. Eu sunt convins că vom reuşi să schimbăm orientarea către o armată puternică din toate punctele de vedere.
Domnule Dobriţoiu, vă mulţumesc pentru timpul acordat.
Şi eu vă mulţumesc şi sper ca data viitoare să nu mai abordăm acest subiect.
 
Scris de : Marin Neacșu  

miercuri, 20 februarie 2013

Schimbarea la fata a USL in chestiunea pensiilor militare

      Viata politica in Romania cred eu ca poate fi usor asemanata cu un perpetuu spectacol de treatru. E drept,  de o calitate indoielnica . Un spectacol in care  actorii sunt in genere cam de aceeasi factura. Succesiv, isi schimba intre ei rolurile: intr-un ciclu electoral unii sunt Puterea, ceilalti Opozitia. Dupa care,  chiar ca la teatru, profitand de iuteala lor de mana si  nebagarea  noastra de seama, la adapostul unor masti (campaniile electorale), schimba rolurile. Noi ne bucuram  de aceste momente culminante ale  nesfarsitei reprezentatii  politice, dupa care constatam ca, pana la urmatoarea schimbare de roluri, suntem siliti sa suportam  si de la noii sositi la Putere un spectacol oarecum nou, dar bazat pe aceleasi coordonate  de scenariu: coruptie, jefuirea banului public, nepasare daca nu chiar dispret  fata de cetateni etc  Si de fiecare data, ca un blestem, “actorii” politici proaspat instalati in fotoliile Puterii sunt loviti de o amnezie oarecum speciala. Speciala pentru ca nu-si uita intresele personale sau/si de grup. Uita doar promisiunile facute in campania electorala!
     Si cum acestea sunt principalii constituenti ai mastilor la adapostul carora politicienii ne castiga de fiecare data  increderea (pe sleau, ne pacalesc!) mastile acestora incep sa cada, rand pe rand. Si ce se vede? CARACTERUL!!! Vorba lui Eminescu:
“Masti razande, puse bine pe-un caracter inimic”.
    Oare  in cazul USL care asigura majoritatea parlamentara si,  ca atare, Guvernul Romaniei, lucrurile stau la fel?
   Eu unul incep sa cred ca da, cel putin in privinta “amneziei “ despre care vorbeam anterior!
   Si pentru ca nu sunt politician, si deci nu ma pricep la toate, asa cum se pricep ei, ma voi referi doar la chestiunea pensiilor militare de stat abuziv desfiintate de regimul Basescu – Boc, cu incalcarea multor principii de drept recunoscute in toata lumea.
   Nu voi descrie din  nou datele  problemei. Acest lucru a fost facut de nenumarate ori, incat este deja jignitor pentru noi, cei batjocoriti de regimul Basescu –Boc, sa ne mai expunem inca o data sufletele in astel de demersuri. Unii dintre colegii nostri au murit incercand sa prezinte aceasta situatie. Din cauza umilintei !   Cine a putut (cine a vrut!) a inteles  pana acum ce era de inteles. Cine nu, nu  va intelege niciodata!
  Ce mi se pare mie periculos este  ca actuala putere, pe langa faptul ca si-a uitat promisiunile, perverteste continutul real al problemei generate de desfiintarea, recalcularea si revizuirea  pensiilor militare, ridicand tinte false in fata opiniei publice. In ce scop? Pai haideti sa vedem!
   In primul rand, pe scurt, sa vedem   faptele. 

   I) In perioada cat se afla in opozitie, prin vocile liderilor si a multor alti poilticieni ai sai, USL a recunoscut  ca pensionarilor militari li s-a facut o mare nedreptate si a promis ca, in momentul in care va ajunge la guvernare, in primele zile chiar, va rezolva aceasta problema , inlaturand   nedreptarea facuta militarilor in rezerva carora li s-a luat statutul de militar in rezerva si  le-au scazut pensiile, prin abrogarea actelor normative abuzive edictate de regimul Basescu-Boc si anularea efectelor acestora. Si luand masurile legale impotriva celor care au savarsit abuzuri. ”Dreptate pana la capat”, asa cum au promis tuturor romanilor.
 
II) SCMD a fost singura forta a societatii civile care s-a opus constant, prin actiuni publice, regimului Basescu – Boc. Prin aceasta a contribuit la caderea guvernelor Boc si Ungureanu si la accederea la guvernare a USL.  Este un fapt notoriu si nu voi mai adauga nimic in aest sens. Cine vrea sa se convinga, sa consulte arhivele mass media din 2010 pana  inclusiv in 2012. Si ale Primariei Generale a Municipiului Bucuresti.           
              
III) O data cu instalarea USL la guvernare  prin Guvernul Ponta I, a inceput un lung sir de amanari a rezolvarii problemei militarilor in rezerva batjocoriti de regimul Basescu – Boc;
 
IV)  Cu toate acestea, SCMD a acordat sprijinul sau USL in campania electorala. Multe din filialele noastre au incheiat si  au pus in aplicare  protocoale de colaborare cu USL in acest scop.
 
V) Nici dupa castigarea alegerilor, pana in ziua de astazi, USL nu si-a onorat promisiunile facute.  
     Ba mai mult, in ultimele 2-3 zile asistam la o adevarata denaturare a problematicii  pensiilor militare abuziv desfiintate, recalculate si revizuite.   Si actiunea este bine organizata. Se creeaza false dileme, se proiecteaza in spatiul public false nelinisti, se emit mesaje contradictorii si se reinvie stafii ale guvernarii portocalii . Iata cateva aspecte:
 
    A) In ziua de vineri 15.02.2013,  pe parcursul unei intalniri la Comisia pentru Probleme de Aparare  Ordine Publica si Siguranta Nationala de la Senat, intre reprezentantii SCMD si cei ai Puterii, dl Vasile Costea – secretar de stat in MApN a afirmat, printre altele, ca ministrul Apararii are o dilema in privinta actului normativ prin care sa rezolve problema noastra: prin OUG sau prin lege? Si asta in conditiile in care, sub ministeriatul d-lui gl.(r) Cornel Dobritoiu, fusesera deja elaborate in urma colaborarii cu SCMD, ANCMR si celelalte organizatii ale militarilor in rezerva:
  • proiectul OUG prin care pensiile abuziv diminuate sa revina la cuantumul din decembrie 2010;
  • proiectul Legii pensiilor militare de stat. 
  S-a mai afirmat ca auditul care s-a desfasurat la Casa de Pensii Sectoriala a MApN a scos la lumina mari nereguli in calculul pensiilor care au crescut ca urmare a revizuirii.  
 
     B) Luni 18.02.2013 , in doua din interviurile sale televizate, Primul Ministru al Romaniei, dl. Victor Ponta a afirmat ca exista mari greseli in calculul pensiilor care au crescut ca urmare a revizuirii. A afirmat de asemenea nelinistea sa pentru faptul ca ar trebui sa li se ia din pensie  acelor pensionari militari carora le-au crescut pensiile in urma unor greseli comise de cei ce le-au  recalculat !     
      Si, din acest moment, s-a intors masina vremii! Pensiile abuziv diminuate prin recalculare /revizuire nu mai sunt o problema. Problema o constituie pensiile militare care au crescut!?! Si grija pentru ca,  aceia care au avut pensiile marite in urma revizuirii, daca s-au comis greseli  in calcule, sa nu li se ia banii. Pentru ca ar fi incorect, vezi Doamne!
Adica, celor carora le-au crescut pensiile in urma unor erori de natura tehnica sa li se plateasca in continuare pensia marita. 
   Cu cei carora ne-au fost diminuate pensiile printr-un abuz legislativ nu este nici o problema, putem ramane deci cu pensiile diminuate. Ba chiar am iesit din discutie!
   In aceasi zi , tot pe un post de de televiziune, d-na europarlamentar PNL Norica Neculai a afirmat ca rezolvarea problemelor pentru cei 25.000 de rezervisti cu pensiile diminuate, care au actiuni in instante, o constituie “solutiile definitive si irevocabile pe care le vor da instantele.”
 Deci s-ar putea spune  ca nu se are in vdere o solutie politica!
Marti 19.02.2013, s-a reaprins, la diferite televiziuni, "focul" discutiilor pe tema cuantumului crescut prin revizuire al fostelor pensii militare transformate in ajutoare sociale.
   Dincolo de unele interventii pertinente, cum ar fi cele ale dlui senator gl. (r) Dobritoiu, a d-lui Frunda, a d-lui Serbanescu, mi-au atras atentia alte cateva interventii, si anume:
  • cea a dlui Victor Ponta- Primul Ministru al Romaniei care, in esenta, a afirmat: nu se recalculeaza nici o pensie, nu rasturnam din nou sistemul. Doar in cazuri individuale, daca se vor constata nereguli, vom vedea  … E vorba de 160.000de militari care au pensie corecta in urma faptului ca si-au slujit tara… Deci , ar rezulta ca acei pensionari militari carora le-au scazut pensiile nu si-au slujit tara!?! Ministrii (Gabriel Opea , desigur!) nu recalculeaza pensii . Si deci nu raspund de eventualele erori, fraude etc  Si asta tocmai acum cand  s-a sesizat Parchetul Militar cu privire la neregulile constatate  la revizuirea pensiilor !        
  • cea a Viceprimministrului  gl.(r)Gabriel Oprea  care , printre altele si pentru cine il mai crede, a afirmat ca domnia sa este un sprijinitior al cauzei rezervistilor ale caror pensii transformate in ajutoare sociale au scazut;
  • cea a unui alt parlamentar – dl Ghise, care , ca si dna Norica Neculai , ne-a trimis  pe fiecare in parte la instante pentru a ne rezolva problemele .
  • si, in sfarsit, dar nu  in ultimul rand, cea a  parlamentarului Nicolicea care, in stilul deja cunoscut,  in esenta, a afirmat ca toata legislatia promovata de  regimul Basescu- Boc este buna, de vreme ce la 160.000de oameni le-au crescut pensiile, ca toata tevatura cu pensiile militare  se daoreaza sefilor SCMD care, pentru ca lor le-au scazut pensiile, vor sa nenoroceasca 160.000 de oameni carora le-au crescut pensiile.
          Nimic nou in ceea ce–l priveste pe dl Nicolicea! A sarit in apararea sefului sau de partid, dl Oprea, uzand de toate mizeriile pe care le-a debitat sub guvernarea portocalie. Cu aceasi mojicie!
          In urma celor prezentate cred ca putem avea cateva concluzii:
A.Asistam la o ofensiva a Puterii in scopul  obtinerii sprijinului opiniei publice pentru aplicarea“solutiei finale” in situatia pensiilor militare abuziv desfiintate si diminuate.
Actiunea a debutat printr-o diversiune mediatica prin care s-a deturnat discutia asupra acestei chestiuni spre aspecte colaterale, astfel:
  1. Nu se mai discuta despre faptul ca regimul Basescu – Boc a emis acte normative cu incalcarea principiilor universal recunoscute de drept,  in temeiul  carora au fost desfiintate si diminuate o buna parte a pensiilor militare de stat. Ba dimpotriva,dl Nicolicea, ca de fapt si dl Ponta, afirma sau lasa sa se inteleaga ca acestea sunt in regula , de vreme ce  unora  le-au crescut pensiile. Cumva, subliminal se sugeraza ca au crescut pensiile celor care meritau !
  2. Nu se mai discuta despre cei carora le-au fost scazute in mod abuziv pensiile, ci despre   cei carora le-au crescut:           
  3. Nu mai indreptam nedreptatile facute celor carora le-au scazut pensiile, dar suntem preocupati sa nu le scada pensiile celor care , cu erori , fara erori, acestea  le-au crescut . 
  4. Daca exista erori, abuzuri , acestea sunt cazuri punctuale , nu sunt erori de sistem      care sa impuna vreo schimbare in legislatie. Si nu e de vina fostul ministru Oprea pentru magariile petrecute sub ministeriatul sau.  a Similar, ar rezulta ca nici  ... sa zicem dna Udrea , nu are nici o vina pentru ce s-a facut sub ministeriatul domniei sale. Frumos , nu?!  
  5. Prin mesajele transmise inclusiv de dl. Prim ministru Victor Ponta se pare ca   ne indreptam destul de repede spre a primi din nou eticheta de “nesimtiti”. De data asta, numai noi, cei care nu intelegem sa ne supunem vechii si noii vointe politice. Vointe  care, cel putin in privinta problemelor noastre, nu se deosebesc cu nimic!
    Reactiile d-lui Ponta si Nicolicea au fost aproape violente in momentul in care s-a raspandit zvonul ca dl. Oprea ar putea fi facut raspunzator de cele intamplate cu fostele pensii militare.
 
     B. Actiunea de decredibilizare a SCMD inceputa pe timpul regimului Basescu – Boc continua sa se desfasoare cu si mai mare forta de catre guvernarea USL.
 Aici, pe langa politicieni se folosesc si “profesionisti“, “ziaristi cu verticalitate“ care,  culmea, pana mai ieri “cantau” la masa PDL. Din nou suntem asmutiti unii impotriva celorlalti! A se  vedea afirmatiile d-lui Nicolicea!
C.Incep sa cred ca finalul acestei campanii violente nu poate fi vazut decat in doua variante:
        1. Nu se va schimba nimic, adica vom ramane cu pensiile asa cum au rezultat in urma revizuirii, adica unii cu “pensiile” crescute, altii cu “pensiile” scazute. Asta daca suntem cuminti si daca nu mai deranjam orgoliile, ambitia si afinii d-lui Ponta!
        2. Sau, daca se va schimba ceva, se va face prin lege, nu se stie cand. Nici vorba de OUG pentru revenirea cuantumului pensiilor abuziv micsorate la nivelul din  decembrie 2010! Comentand acest aspect, se poate afirma  ca emiterea ordonantei de urgenta, ca prim pas al rezolvarii problemei noastre, ar fi  mai mult decat necesara pentru ca:
  • noua Lege a pensiilor militare de stat, daca si cand va fi edictata, nu va fi identica cu legea 164/2001. Proiectele studiate pana acum au continut unele diferente in baza si procedurile de calcul a pensiilor militare fata de Legea 164/2001. Diferentierile respective duceau invariabil la scaderea cuantumului pensiilor ce se vor recalcula  conform noii legi.
  • Prin urmare, la recalcularea pensiilor pe baza noii Legi a pensiilor militare, se va obtine un efect pervers , de perpetuare a nedreptatii, astfel:
  • pensiile recalculate conform noii legi vor fi mai mici decat cele rezultate conform Legii 164/2001;
  • pentru stabilirea cuantumului avantajos cu care va ramane fiecare din noi, se vor compara:
   - pe  de o parte-cuantumul aflat  in plata, adica;
          - cel scazut prin revizuire in baza OUG nr.1/2011 pentru unii
          - cel crescut in baza revizuirii pentru altii;
  - pe de alta parte- cuantumul rezultat in urma recalcularii conform noii legi a pensiilor militare, foarte probabil mai mic decat cel pe care l-am avut conform Legii 164/2001.
Rezulta ca  aceia carora pensiile le-au crescut in urma revizuirii conform OUG nr.1/2011, datorita faptului ca cuantumul aflat in plata (cel marit ) va fi cu siguranta  mai mare decat cel recalculat conform noii Legi a pensiilor militare, vor ramane cu cuantumul marit,  rezultat din revizuire.
   Iar aceia carora prin revizuire li s-au micsorat pensiile, probabil vor primi cativa lei in  plus fata de cuantumul aflat in plata, fara insa a ajunge la cuantumul avut pe baza Legii 164/2001.
     In plus, in aceasta varianta,  prin aplicarea prevederilor noii legi, nu se vor restitui sumele taiate din pensii pana la data intrarii in vigoare a acesteia.
Iar pana la data intrarii in vigoare a noii Legi a pensiilor militare, se vor definitiva lucrarile auditului la Casa Sectoriala de Pensii a MApN. Prin inlaturarea erorilor, fraudelor etc.  se vor disponibiliza noi sume pentru a micsora efortul bugetar.

    In opinia mea, asta se doreste . Nu dreptate pana la capat!
    Si atunci, stimati camarazi, eu cred ca e clar ce avem  de facut.
In primul rand, cred ca trebuie sa ducem pana la capat intentia de a dialoga cu dl. Prim Ministru Victor Ponta.  Asta daca va  acepta dialogul intr-un termen rezonabil.
Dupa ce vom avea un raspuns fara echivoc:  “DA” (insotit de un termen concret) sau “Nu”  la problemele noastre, vom sti ca nu avem decat o singura cale, pe care  cred cu tarie ca trebuie sa mergem pan la capat. 
   Si mai  cred ca :
  • nu trebuie sa ne speriem de mjoritatea de peste 60% a USL.  Tot asa a avut si dl  Presedinte(demis!)Basescu.  Intre cei aflati la putere a inceput deja lupta pentru … “resurse”! Si mai au si concurenti de afara, care au inceput deja sa faca vitime. A se vedea chestiunea cu portul Constanta!
  • in scurt timp, nu vom fi singuri. Uitati-va in jur.  Nu cred ca romanii vor mai rabda inca o pacaleala. Mai ales ca si-au pus mari sperante in aceasta guvernare!
     Dar sa nu ne grabim.  Poate mai avem inca sansa dialogului. Desi … e greu de crezut !


     Vicepresedinte coordonator Zona “Centru”
     Presedintele Filialei 1 Sibiu
     Col.(r) Tudosie Stefan