luni, 22 iulie 2013

Legea reparatorie a fost publicata in Monitorul Oficial Iata forma finala:


Legea reparatorie a fost promulgata!

.
In atenția tuturor categoriilor de rezerviști
Doamnelor si domnilor,]
 
       Legea reparatorie (PLX 164/2013) a fost promulgata de presedinte. A fost un gest firesc, de implinire partiala a unei dreptati asteptate si care a stopat o tragedie la nivel national, ce afecta toate categoriile de militari (si fosti politisti) in rezerva si in retragere, datorita noului val de "revizuiri". Apreciez ca prin acest gest au fost salvate cateva sute sau cateva mii de vieti, motiv pentru care suntem recunoscatori. Socul noilor decizii de revizuire/recuperare incepuse deja, de o luna, sa produca victime.
      In primul rand,  pentru aceasta, trebuie sa multumim celor care au inteles corect situatia si ne-au sprijinit in toata aceasta perioada demersurile: dl. Premier Victor Ponta, in ciuda presiunilor facute asupra domniei sale, dl. Vicepremier Gabriel Oprea, care si-a onorat cuvantul dat, venindu-ne in sprijin inclusiv prin declaratii publice, d-nii ministri de resort Mircea Dusa si Radu Stroe, presedintii Comisiilor de specialitate din Senat si Camera Deputatilor, dl. Director SRI George Maior, dl. Secretar de stat de la MApN, Vasile Costea, sefii serviciilor reprezentate in CSAT si ai Caselor Sectoriale de Pensii, care au raportat corect situatia Presedintiei. Nu in ultimul rand, se cuvin multumiri tuturor specialistilor si membrilor SCMD,  care s-au implicat, sub coordonarea CD, presedintilor si BO ale filialelor, cu sacrificii, in obtinerea acestui prim pas pe calea reintoarcerii categoriei noastre socio-profesionale la o stare de normalitate.
    Amanunte privind solutiile tehnice in ceea ce priveste implicatiile asupra actiunilor noastre in instantele de judecata, vom da dupa analizarea textului ce va fi publicat in Monitorul Oficial. Deocamdata avem asigurarea ca noile "recalculari" s-au oprit, accentul punandu-se pe finalizarea, ca lege europeana si in concordanta cu prevederile tratatului de aderare la NATO, a Proiectului Legii pensiilor militare de stat.
        Prioritara pentru noi devine, in acest moment, reluarea, in toamna, a discutiilor la Comisia de munca a Camerei Deputatilor pe PLx 109/2012, proiect strans legat de Legea reparatorie, recent promulgata.
Honor et Patria! Vae victis!
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

miercuri, 17 iulie 2013

Comunicat de presă (16 iulie 2013)



Ref.: Decrete semnate de președintele României, domnul Traian Băsescu, marți, 16 iunie a.c.
Președintele României, domnul Traian Băsescu, a semnat marți, 16 iunie a.c., următoarele decrete:


  1. Decret privind supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului privind transportul aerian dintre Statele Unite ale Americii, ca primă parte, Uniunea Europeană şi statele membre ale acesteia, ca a doua parte, Islanda, ca a treia parte, şi Regatul Norvegiei, ca a patra parte, semnat la 16 iunie 2011 şi, respectiv, 21 iunie 2011 la Luxemburg şi Oslo, precum şi a Acordului auxiliar dintre Uniunea Europeană şi statele membre ale acesteia, ca primă parte, Islanda, ca a doua parte, şi Regatul Norvegiei, ca a treia parte, referitor la aplicarea Acordului privind transportul aerian dintre Statele Unite ale Americii, ca primă parte, Uniunea Europeană şi statele membre ale acesteia, ca a doua parte, Islanda, ca a treia parte, şi Regatul Norvegiei, ca a patra parte, semnat la 16 iunie 2011 şi, respectiv, 21 iunie 2011 la Luxemburg şi Oslo;
  2. Decret pentru promulgarea Legii privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniți din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională;
  3. Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren și inundaţiilor;
  4. Decret privind promulgarea Legii pentru ratificarea amendamentelor la Acordul de garanție dintre statele membre ale Uniunii Europene și Banca Europeană de Investiții privind împrumuturile care vor fi acordate de către Banca Europeană de Investiții pentru proiectele de investiții din statele din Africa, Caraibe și Pacific și din țările și teritoriile de peste mări;
  5. Decret privind promulgarea Legii pentru ratificarea Protocolului dintre România și Republica Austria și a Protocolului adițional, semnate la Viena la 1 octombrie 2012, de modificare a Convenției pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la București la 30 martie 2005;
  6. Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spațiului Economic European 2009 - 2014 și Mecanismului financiar norvegian 2009 - 2014;
  7. Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 88/2012 privind cadrul instituțional pentru coordonarea, implementarea și gestionarea asistenței financiare acordată României prin Mecanismul financiar al Spațiului Economic European și prin Mecanismul financiar norvegian pe perioada de programare 2009 - 2014;
  8. Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 37/2013 pentru completarea Art. 13 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul European de Garantare Agricolă, Fondul European Agricol de Dezvoltare Rurală și Fondul European pentru Pescuit și a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeană și a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare și gestionare a datelor necesare desfășurării politicii comune în domeniul pescuitului și a programului de control, inspecție și supraveghere în domeniul pescuitului și pentru modificarea Art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbției fondurilor SAPARD, Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală, Fondul European pentru Pescuit, Fondul European de Garantare Agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare.

luni, 15 iulie 2013

In atentia tuturor membrilor SCMD


DECIZIE
cu privire la pregatirea si desfasurarea sedintelor Comitetului Director
(PROIECT)

Art.1                   Convocarea Comitetului Director se face, de regula, cu cel putin 10 zile inainte de data desfasurarii sedintei, pe baza de convocator (Anexa 1), de catre Presedintele SCMD/inlocuitorul acestuia. Anuntarea se face prin orice mijloc care asigura o comunicare certa a ordinei de zi.
Art.2                   Ordinea de zi propusa prin convocator se stabileste de catre presedintele SCMD/inlocuitorul acestuia, in baza propunerilor membrilor Comitetului Director (CD) sau a altor initiatori de decizii ale CD, precizati la art. 8 din prezenta Decizie.
Art.3                   La sedintele CD pot fi invitate si alte  persoane care au interes in sustinerea sau promovarea unor proiecte. Acestea sunt conduse in sala unde se desfasoara sedinta si raman doar pe timpul dezbaterii subiectului de interes, indiferent de pozitia subiectului inscris pe ordinea de zi.
Art.4                   Problemele, propunerile si masurile care necesita dezbaterea si aprobarea in cadrul CD vor fi expediate de catre initiatori, in format electronic, structurate pe articole, paragrafe, litere si puncte, la Secretariatul General al SCMD, cu cel putin 10 zile mai inainte de data desfasurarii  sedintei, sub forma de Proiect de Decizie (Anexa  2).
Art.5                   Proiectele de decizie vor fi inregistrate la Registratura SCMD si apoi publicate pe o pagina special dedicata pe Internet, pagina pe care se vor publica, pe masura ce vor fi inaintate Secretariatului General, eventualele propuneri si observatii ale BO ale filialelor sau ale membrilor de sindicat, pe marginea fiecarui proiect.
Art.6                   Sarcina integrarii propunerilor in forma finala a proiectului de decizie sau a prezentarii lor in sedinta CD revine initiatorului/initiatorilor.
Art.7                   Forma finala a proiectului de decizie, respectiv cea care va fi prezentata in sedinta CD, va fi expediata de catre intiator/initiatori tuturor membrilor CD precum si Secretariatului General cu 48 de ore mai inainte de data desfasurarii sedintei.
Art.8                   Pot fi initiatori de Decizii ale Comitetului Director:
a.       Presedintele si Secretarul General al SCMD;
b.       Vicepresedintii SCMD;
c.       BO ale filialelor;
d.       Secretariatul General al SCMD;
e.       Departamentele SCMD;
f.        Comisia de Cenzori
g.       Comisia de solutionare a contestatiilor la deciziile de sanctionare.
Art.9                   La sedintele CD participa, fara drept de vot, seful Secretariatului General,  sefii Departamentelor SCMD, contabilul sef si initiatorii de proiecte de decizie.
Art.10               Sedintele CD sunt conduse de catre Presedinte sau Secretarul General.
Art.11               Deciziile CD se iau cu voturile majoritatii absolute a membrilor CD (acea majoritate care intruneste un numar de voturi egal cu minim jumatate plus unu din totalul membrilor CD, mai putin cei exclusi sau suspendati). Un membru al CD care nu se poate prezenta la sedinta,  poate delega, cu mandat scris (Anexa 3),  un alt membru al CD.
Art.12                Sedintele se vor desfasura dupa urmatorul algoritm:
a.       Conducatorul sedintei verifica intrunirea cvorumului (jumatate plus unu dintre membrii CD; nu se iau in calcul membrii suspendati sau exclusi), prezenta sefilor de departamente si a invitatilor;
b.      Conducatorul sedintei anunta si supune la vot ordinea de zi;
c.       Introducerea pe ordinea de zi a unor noi proiecte de decizii se vor supune individual  votului;
d.      Se trece la analizarea si votarea fiecarei decizii in parte, astfel:
1.      Se da cuvantul intiatorului de proiect pentru a prezenta  proiectul de decizie precum si amendamentele propuse de catre BO ale filialelor sau de catre membrii de sindicat ;
2.      Se trece la dezbateri, timpul ramas fiind impartit de catre conducatorul sedintei in functie de numarul vorbitorilor. Vorbitorii care se abat de la subiectul discutiilor vor fi intrerupti de catre conducatorul sedintei.
3.      Fiecare propunere de modificare, stergere sau adaugire la textul proiectului de decizie va fi supusa votului si va fi operata pe loc in text de catre  reprezentantul Secretariatului General.
4.      Se supune votului proiectul final al deciziei cu modificarile efectuate, apoi fiecare membru al CD va consemna votul in Fisa individuala de vot (Anexa 4) formular pe care Secretariatul General il multiplica si il distribuie pe loc. Concomitent, conducatorul sedintei va certifica prin semnatura textul final al deciziei.
Art.13               Departamentul Media si Relatii Publice va organiza inregistrarea video a sedintelor.
Art.14               In caz de urgenta, proiectele de decizii pot fi supuse votului la distanta al membrilor CD,  de catre presedinte sau Biroul Operativ al SCMD. In acest scop, Secretariatul General va expedia  tuturor membrilor CD, prin e-mail, atat proiectul de decizie cat si fisa individuala de vot, cu precizarea termenului in care votul trebuie sa fie exercitat.
Art.15               In termen de 48 de ore de la desfasurarea sedintei (24 de ore in situatia votului la distanta), Secretariatul General va inregistra deciziile validate prin vot (proiectele de decizii nemodificate raman cu nr. vechi) si le va aduce la cunostinta tuturor filialelor, in format document (PDF) insotite de Fisa centralizatoare a voturilor (Anexa 5).

Nr. 339/01.04.2013
Data publicarii spre dezbatere: 01.04.2013
Data adoptarii deciziei:

INITIATORI PROIECT,
Gl. Fl. Aer. (r) Iosif Balan
Col. (r) Dumitru Dogaru
Col. (r)  Radu Aromanesei

luni, 8 iulie 2013

Model contestatie decizie de revizuire privind reconsiderarea conditiilor de munca



COMISIA DE CONTESTAŢII DIN CADRUL M.Ap.N.




DOMNULE PREŞEDINTE


            Subsemnatul .......................................................... domiciliat în ......................................., str. .................................., nr. ......., bl. ......, sc. ........, et. ......, ap. ......, posesor al buletinului/cărții  de identitate seria ........ nr. ................. , eliberat/ă de ..............................., la data de ..................,  cnp ..............................., cu dosar pensie nr. ........................ depun prezenta


CONTESTAŢIE


la Decizia de revizuire a pensiei nr. ................. din ................. privind revizuirea pensiei în baza OUG nr.1/2011, ce mi-a fost eliberată de Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale prin care contest modificarea cuantumului pensiei mele și solicit revocarea deciziei de revizuire a pensiei ca nelegală și netemeinică, emisă cu încălcarea prevederilor legale și a principiului drepturilor câştigate. Contest cuantumul pensiei revizuite pentru următoarele:

MOTIVE

            Prin Decizia de revizuire a pensiei nr................ din .................(precizez ca este a .......... decizie de revizuire pe care o primesc, în condițiile în care conform art. 1 din OUG nr. 1/2011 revizuirea din oficiu a pensiilor trebuia să se finalizeze până cel mai târziu la data de 31.12.2011!) mi-a fost diminuată pensia brută în plată cu ................ lei. Consider că această nouă diminuare nu iși are temei legal, deoarece casa de pensii NU MOTIVEAZĂ SUB NICIO FORMĂ REDUCEREA PENSIEI MELE, adică nu mentioneaza  temeiul legal pentru care îmi reține abuziv această sumă de bani. Motivarea reținerii este obligația legală a casei de pensii, care trebuia să precizeze actul normativ în baza căruia s-a efectuat această modificare în minus a cuantumului pensiei.
            Constat din cuprinsul buletinului de calcul al Deciziei nr. ................ nr. ............... că s-au modificat grupele de muncă, în sensul reconsiderării acestora din “speciale” în “deosebite” și din “deosebite” în “normale”, în raport cu grupele de muncă stabilite prin decizia anterioară de revizuire a pensiei, respectiv  Decizia nr. ................ din .............   

            Reamintesc comisiei de contestații că trecerea dintr-o grupă în altă grupă de muncă, în sens crescător, s-a făcut ca urmare a aplicării Hotărârii Guvernului nr. S.1019/2010 pentru modificarea şi completarea anexelor nr.1 şi 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1294/2001 privind stabilirea locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, condiţii speciale şi alte condiţii, specifice pentru cadrele militare în activitate şi Ordinului ministrului apărării naţionale nr.M.S.132/2010 pentru modificarea Anexei nr.1 la „Normele metodologice privind încadrarea în condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii, specifice cadrelor militare în activitate” aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr.M.116/2002.
            Prin Decizia nr. ............... din ................. constat că reevaluarea grupelor de muncă nu este nici legală, nici întemeiată, fapt pentru care contest această reducere a cuantumului pensiei mele ca urmare a reconsiderării grupelor de muncă.

            Aduc la cunoștința comisiei de contestații că Hotărârea Guvernului nr.S.1019/2010 modifică prin completare H.G. nr. 1294/2001, și numai în cuprinsul anexelor, nu și al conținutului hotărârii, în sensul că prevederile hotărârii de guvern și a ordinului ministrului  rămân valabile și trebuie aplicate și rezerviștilor militari pensionați înainte de anul 2010. Astfel: art. 9 din Ordinul M. 116/2002 al MApN prevede:  ,,(1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii care au trecut în rezervă potrivit prevederilor legale în vigoare începând cu data de 10.04.2001, beneficiază de drepturile acordate prin Hotărârea Guvernului nr. 1294/2001 şi prin prezentele norme metodologice, pentru perioada cuprinsă între data dobândirii calităţii de cadru militar şi data trecerii în rezervă. (2) Structurile militare care au în păstrare memoriile originale ale cadrelor militare prevăzute la alin. (1) vor întocmi, până la 31.12.2002, fişa de evidenţă prevăzută în Anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice, pe baza fişei matricole din memoriiile originale. (3) Pentru situaţiile în care condiţiile de muncă deosebite, speciale şi alte condiţii nu rezultă cu certitudine, nu au putut fi evidenţiate în memoriul original ori încadrarea în acestea a fost reconsiderată, structurile militare prevăzute la alin. (2), la cerere, vor face toate demersurile necesare în scopul obţinerii adeverinţelor de la unităţile militare în care au fost încadrate cadrele militare, ori de la structurile care au preluat arhivele unităţilor militare desfiinţate, transformate sau redimensionate.
            Ca urmare și actul subsecvent emis de ministrul apărării naționale la data de 28.12.2010, aplică doar modificările din anexă, fară a modifica conținutul art. 9 mai sus menționat. Anularea acestei reconsiderări este nelegală, un abuz al casei de pensii.

            Din punct de vedere al aplicării în timp a actelor normative, amintesc principiul aplicării imediate a actului normativ, adică al activității  legii, prin care normele juridice ale unui act normativ produc efecte juridice pentru viitor imediat după intrarea în vigoare. Cum H. G. nr.S.1019/2010 care modifică H.G. nr. 1294/2001 este adoptată în cursul anului 2010, iar Ordinul ministrului apărării naţionale nr.M.S.132/2010 a fost adoptat pe data de 28.12.2010, rezultă că dispozițiile art. 9 din Ord M. 116/2002 a MApN  produce efecte juridice și pentru cadrele militare trecute în rezervă înainte de anul 2010.
Precizez că Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, care a apărut ulterior acestor acte normative, nu anulează normele imperative din conținutul acestora, ci oferă temeiul legal de aplicare în continuare a prevederilor Hotărârii Guvernului nr.1294/2001 în situația când sunt modificate. Astfel, la art. 29 se menționează:
     (1) Sunt încadrate în condiţii deosebite locurile de muncă stabilite în baza criteriilor si metodologiei prevăzute de legislaţia în vigoare la data încadrării acestora.
     (2) În domeniul apărării naţionale, ordinii publice si siguranţei naţionale, încadrarea locurilor de muncă în condiţii deosebite, speciale si alte condiţii se realizează pe baza criteriilor si metodologiei de încadrare prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.294/2001 privind stabilirea locurilor de muncă si a activităţilor cu condiţii deosebite, condiţii speciale si alte condiţii, specifice pentru cadrele militare în activitate, cu modificările ulterioare, şi de Hotărârea Guvernului nr. 1.822/2004 privind stabilirea locurilor de muncă si activităţilor cu condiţii deosebite, speciale si alte condiţii, specifice pentru poliţişti, cu modificările ulterioare.


Concluzionez că, faţă de motivele mai sus prezentate, diminuarea prin decizia de revizuire a cuantumului pensiei mele de la cuantumul brut de ........... lei la un cuantum de ........... lei este ilegală, netemeinică și reprezintă un abuz din partea casei de pensii sectoriale cu încălcarea gravă a legislaţiei în domeniu.

   Prin emiterea Deciziei nr. .............. din ................ privind revizuirea pensiei în baza OUG nr.1/2011 de către Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N., ca urmare a reconsiderării grupelor de muncă de către casa de pensii, consider că am fost vătămat în dreptul meu legitim şi vă adresez CEREREA de a dispune măsurile legale de revocare a deciziei de revizuire contestate, ca fiind ilegal emisă şi fără obiect şi obligarea casei de pensii la emiterea unei noi decizii cu menţinerea în plată a cuantumului pensiei mele stabilit prin Decizia anterioară nr. ............... din .....................

   Menționez ca reiterez motivele pe care le-am învederat în contestațiile anterioare, referitoare la încălcarea dreptului meu de proprietate, la nerespectarea de catre casa de pensii a principiilor drepturilor câștigate, a neretroactivității legii și nediscriminării.

              Anexe: - Decizia de revizuire  nr. ................ din .................
                           -Talon pensie luna ...............

           



Semnătura .....................                                                  Data .........................
                                                       
 


















DOMNULUI PREŞEDINTE AL COMISIEI DE CONTESTAŢII PENSII DIN
CADRUL MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE