luni, 23 aprilie 2012

SCMD atentioneaza Casele Sectoriale de Pensii; Referitor la hotia impozitarii suplimentare ilegale a pensiilor cu data de 01.01.2011, s-a trimis celor trei Case Sectoriale de Pensii urmatoarea adresa:

Departamentul Juridic al SCMD va elabora in paralel modelul de cerere pe care fiecare dintre noi il va completa si expedia prin posta cu confirmare de primire, in vederea restituirii sumelor de bani retinute prin furt calificat drept contributie pentru sanatate cu incepere de la 01.01.2011.
Avand suficiente raspunsuri de la "specialistii" MApN, MAI si SRI, in situatia in care se tergiverseaza restituirea sumelor, ii vom actiona in justitie pe directorii Caselor Sectoriale de Pensii si pe sefii directiilor financiar contabile ale celor institutii. Le reamintim acestora raspunsurile absolut imbecile pe care ni le-au trimis cu numar de inregistrare si semnatura, citand, pentru moment, urmatoarea fraza "STAS": "Incepand cu luna ianuarie 2011, cota de contributie pentru asigurarile de sanatate din veniturile din pensii este de 5,5% si se aplica la INTREGUL VENIT, daca acest venit este mai mare de 740 lei." Si ii mai trimitem la Art. 2 si 6 din Legea 263/2010, conform carora noi, "fostii" militari si "fostii" politisti nici macar nu primim pensii ci "ajutoare sociale lunare de stat", care ajutoare pot fi retrase dar nu impozitate!...
A venit timpul ca prostia si servilismul sa se plateasca, prin intermediul Justitiei!

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r)  dr. Mircea DOGARU
CONCLUZII REIESITE DIN DESFASURAREA PRIMELOR PROCESE PE REGULARIZARE LA T.M.B.


       Din pregatirea si desfasurarea proceselor de pe rolul T.M.B. din perioada 13-20.04.2012, au rezultat urmatoarele concluzii:
-          Depunerea dosarelor la registratura instantei, in 3 exemplare, cuprinzand contestatia la executare si anexele aferente, s-a facut cu oarecare dificultate din cauza aglomeratiei. Operatiunea se desfasoara zilnic incepand cu ora 08.30;
-          Certificatele de grefa se pot ridica in zilele de marti si joi, doar de catre titular, dupa ce in prealabil s-a solicitat eliberarea acestuia prin cerere, la care s-a atasat dovada platii taxei judiciare de timbru de 1 leu (se achita la Administratia Financiara a sectorului de domiciliu, cu exceptia Sectorului 2 - care se poate achita si la oficiul postal din incinta TMB) si timbru judiciar de 0,15 lei (acesta poate fi procurat de la oficiul postal din incinta instantei sau de la oricare alt oficiu postal);
-          In baza art. 403, alin. (4) C.Pr.Civ. instanta poate stabili o cautiune de 10% din valoarea sumei ce face obiectul cererii. Din practica a rezultat ca aproape toate completele au dispus aceasta cautiune, care se depune in contul: 25336.0101 / .411.582874.3155988.RON  Cod IBAN:RO82CECEB31870RON3155988 numai la CEC Bank, sediul central din Calea Victoriei (langa magazinul Victoria). Aceasta suma de bani se restituie in cazul in care se castiga procesul. Sanctiunea nedepunerii cautiunii este anularea (respingerea) actiunii in instanta;
-          In pofida lipsei practicii in domeniu (nu s-au mai contestat pana in prezent decizii de regularizare ca titluri executorii), completele de judecata sunt receptive la solicitarile depuse de contestatori, in sensul constatarii existentei unei pagube iminente si care nu se poate recupera, in conditiile in care s-ar retine concomitent doua sume de bani din cuantumul pensiei, respectiv suma aferenta procesului de revizuire si cea din procesul de regularizare, ambele contestate in instanta. Acest lucru va contitui un argument in plus pentru completele de judecata in vederea unei solutii favorabile;
-         Vestea buna a acestei perioade este solutia data prin incheierea de sedinta din data de 18.04.2012, in Dosarul civil nr. 11713/3/2012, cand instanta a dispus suspendarea executarii efectelor deciziei de regularizare, acordand termen pentru solutionarea pe fond a contestatiei. Aceasta solutie permite contestatorului sa solicite si sa ridice un certificat de grefa pe care sa-l depuna la Casa de pensii sectoriala, in baza caruia aceasta este obligata sa suspende efectele deciziei de regularizare (cu conditia ca solutia instantei sa nu fie atacata cu recurs).
NOTA: Pentru detalii, legate de fiecare dosar in parte, va puteti adresa birourilor operative ale filialelor SCMD din Bucuresti, care primesc de la Departamentul juridic, situatia la zi a stadiului solutionarii dosarelor in instanta.

vineri, 20 aprilie 2012

Comunicatul nr. 15 din 06.04.2012


  
I. CU PRIVIRE LA DECIZIILE CURTII CONSTITUTIONALE NR. 223 SI 224 DIN 13.03.2012

          Revenim asupra subiectului intrucat am intrat in posesia unor informatii recente. In Monitorul Oficial nr. 0256/18.04.2012 a fost publicata Decizia Curtii Constitutionale 223/13.03.2012  (prin care s-a precizat ca art 259, alin (2) din Legea 95/2006, privind reforma in domeniul sanatatii, este constitutionala numai in masura in care contributia de 5,5%  se aplica la partea de pensie care depaseste suma de 740 lei si nu intregului cuantum al pensiei). Prin urmare, casele de pensii vor reconsidera modul de calcul al contributiei de 5,5% incepand cu luna mai a.c. Problema care se ridica insa se refera la faptul daca ceea ce s-a incasat in mod abuziv din 01.01. 2011 si pana in prezent se va restitui sau nu. Din informatiile pe care le-am avut saptamana trecuta de la casele de pensii sectoriale, rezulta faptul ca aceste sume se vor returna, fara vreo interventie din partea pensionarilor.
          Reprtezentanti ai Casei Nationale de Pensii Publice, prin aparitiile in mass media din zilele de 18 si 19.04.12, sprijindu-se pe precizarile Curtii Constitutionale, in sensul ca deciziile acesteia se aplica numai pentru viitor, au dat de inteles ca nu vor fi returnate sumele de bani incasate practic in mod neconstitutional.
            Departamentul Juridic, in sedinta din 19.04.a.c., a analizat  situatia si a stabilit redactarea unor scrisori catre casele de pensii sectoriale prin care se solicita informatii legate de modul in care se vor recupera sumele de bani incasate de la pensionari in mod abuziv in perioada 01.01.2011 – 01.05.2012. Scrisorile respective urmeaza sa fie propuse spre aprobare si semnare presedintelui SCMD.
           In situatia in care raspunsul caselor de pensii sectoriale va fi negativ, in sensul ca sumele respective de bani nu vor face obiectul unei restituiri, Departamentul Juridic va demara demersurile necesare pentru pregatirea unei actiuni in instanta de judecata.
          
II. PREMIERA LA CURTEA DE APEL BUCURESTI: SOLUTIE FAVORABILA IN DOSARUL CIVIL NR. 10869/3/2011

          Semnalam cu mare placere sentinta de mai jos!    Mentionam ca pe fond actiunea a fost respinsa.  Remarcam ca instanta de apel a modificat in totalitate sentinta instantei de fond. Redam mai jos  solutia Curtii de Apel Bucuresti (la primirea comunicarii scrise, aceasta va fi postata pe site): 

Solutie: Admite recursul. Modifica in tot sentinta recurata in sensul ca: Admite actiunea. Anuleaza deciziile de recalculare a pensiilor reclamantilor, emise in temeiul dispozitiilor Legii nr. 119/2010 si HG nr. 735/2010. Mentine deciziile de stabilire a pensiei de serviciu emise in temeiul Legii nr. 164/2001, a Legii nr. 179/2004 sau a Decretului nr. 214/1977 (dupa caz) platita in decembrie 2010. Obliga parata la plata catre reclamanti a diferentelor dintre pensia de serviciu platita in decembrie 2010 si cea recalculata conform Legii nr. 119/2010 si HG nr. 735/2010, de la 01 01 2011 si pana la repunerea in plata a pensiei initiale sau pana la emiterea unei noi decizii de recalculare, diferente actualizate cu dobanda legala si cu indicele de inflatie la data platii efective a pensiei initiale, in masura in care pensiile din decembrie 2010 nu au fost deja reluate in plata in temeiul OUG nr. 1/2011. Irevocabila.

III. CU PRIVIRE LA PROCESELE PE REGULARIZAREA PENSIILOR

            Membrii SCMD care doresc sa fie informati in legatura cu o sertie de concluzii ce au rezultat din pregatirea si desfasurarea primelor procese pe regularizare, aflate pe rolul TM Buc in perioada 13 – 20.04 a.c., sunt rugati sa consulte site-ul departamentului unde se afla postat un material in acest sens.

Seful Departamentului Juridic
Col. (r) Monica CALOIAN

miercuri, 18 aprilie 2012

Presedintele Asociatiei Ofiterilor de Geniu in Rezerva si in Retragere "Constantin Harjeu", catre ministrul Apararii Nationale


ASOCIATIA OFITERILOR DE BUCURESTI
GENIU IN REZERVA SI IN RETRAGERE aprilie 2012
“CONSTANTIN HARJEU”

Domnule GABRIEL OPREA (ministru),

Sunt general de brigada (r) Constantin Teodorescu si reprezint Asociatia Ofiterilor de Geniu in Rezerva si in retragere “Constantin Harjeu”.

In acesta calitate, ma adresez Domniei voastre prin aceasta scrisoare deschisa supunandu-va atentiei urmatoarele:

Dupa cum stiti, Legea nr. 119 din 30 iunie 2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor, lege initiata de Guvenul din care cu onoare faceti inca parte, prevede la art. 1 ca pensiile militare de stat, stabilite in baza legislatiei anterioare, devin pensii in intelesul Legii 19/2000 privind sistemul public de pensii, lege abrogata in fapt cu 1 ianuarie 2011.

S-au facut multe analize si multe comentarii pe acest subiect, s-au consumat multe drame in familiile pensionarilor militari si cu siguranta aveti informatii incomplete privind urmarile acestei nefericite initiative legislative. Valul de nemultumiri generate de recalcularea pensiilor militare urmand algoritmul prevazut de HG 735/2010, v-a determinat sa-i ameliorati consecintele si sa adoptati multe artificii, reusind pana la urma sa realizati “performanta” suplimentarii semnificative a cotei din bugetul apararii destinat pensiilor, in loc mult clamatei reducerii efortului bugetar destinat acestora. Oricum, se pare ca ati privit in perspectiva si aceasta cota se va diminua substantial prin “iesirile naturale” din sistem.

Dar toate acestea sunt de acum arhicunoscute atat Domniei Voastre cat si populatiei si nu asupra lor doresc sa va retin atentia. Incerc, cu mijloacele mele modeste de exprimare sa va relev unele aspecte mai putin evidente ce privesc nocivitatea profunda a Legii 119/2010 asupra apararii nationale.

Demersul de fata, pentru a fi inteles de Domnia Voastra, impune unele trimiteri la istoria moderna a poporului nostru. Incep prin a va informa (sau a va reaminti) ca statul roman modern, rezultat al unirii principatelor Moldovei si Tarii Romanesti din anul 1859, denumit Romania din anul 1862, si-a adoptat cea dintai Constitutie la 1/13 iulie 1866, sub domnia printului Carol de Hohenzollern.

Constitutia din anul 1866 in trei legi succesive, prima fudamentata din anul 1868, urmata de cele din anii 1872 si 1874, au dat BAZA JURIDICA si au creat cadrul legislativ adecvat sistemului militar de aparare a Romaniei.

In Constitutia tarii a fost inscrisa, la art. 118 (coincidenta sau nu, in actuala Constitutie tot la art. 118 isi dezvolta prevederile privind “fortele armate”) cerinta conform careia “TOT ROMANUL (sublinierea mea) face parte din armata regulata sau din militia sau din garda cetateneasca, conform legilor speciale”.

In spiritual Constitutiei si potrivit literei ei, la 11/23 iulie 1868 a fost promulgata “LEGEA DE ORGANIZARE A PUTERII ARMATE” care consfintea ca principiu director al apararii nationale “NATIUNEA ARMATA”, principiu ce fusese initiat de domnitorul Alexandru Ioan Cuza.

Legea stabilea cinci organisme constitutive ale sistemului militar national, astfel: 1) armata permanenta cu REZERVA ei; 2) corpurile dorobantilor si granicerilor; 3) militiile; 4) garda oraseneasca (sau civica); 5) gloatele.

De atunci si pana in zilele noastre, la temelia conceptiei de aparare a statului Roman a stat permanent principiul natiunii armate, indiferent de regimurile politice care s-au succedat. Legislatia nationala a conservat acest principiu constant si asa se face ca in Constitutia actual, la capitolul III “Indatoriri fundamentale” prevede ca “cetatenii au dreptul si obligatia sa apere Romania”. Este reformularea, in termenii zilelor noastre, a tezei din art 118 al primei Constitutii, si fata de aceea, extinde obligatia si asupra femeilor.

In temeiul art. 55 din Constitutia actuala a fost adoptata Legea nr. 45/01.07.1994 a apararii nationale a Romaniei, lege fundamentala pentru sistemul militar. Abordand problematica resurselor apararii nationale, art. 14 precizeaza ca acestea se constiuie din “totalitatea (s.n.) resurselor umane, financiare, materiale si de alta natura”. In privinta resurselor umane, art. 15 al legii detaliaza si precizeaza ca acestea se constituie din “INTREAGA (s.n.) populatie apta de efort”.

Aceste formulari “totalitatea resurselor, intreaga populatie” evidentiaza axioma ca statul, pentru a functiona trebuie mai intai “SA EXISTE”. Legiuitorul national a invatat, spre cinstea sa, ce trebuia din istoria poporului polonez, al carui stat a fost desfiintat de cateva ori, ultima data recent, intre anii 1939 – 1945, a poporului ungar care nu a avut stat intre anii 1541 si 1699, a poporului bulgar care nu a avut stat mai bine de 5 secole (intre anii 1396 si 1908)si chiar din evenimentele dramatice proprii ale anului 1940.

Ca lege subsecventa a legii apararii nationale, se adopta Legea privind pregatirea populatiei pentru aparare nr. 44/2006.

Legea, la art. 1 al. (2), precizeaza ca “Pregatirea cetatenilor romani se realizeaza prin: a) indeplinirea serviciului militar; b) participarea la alte forme de pregatire organizate de institutiile de aparare a tarii si de securitatea nationala”.

Pentru demersul de fata, este util sa citez art. 3:

“Serviciul miltar se indeplineste de cetatenii romani, barbati si femei, care au implinit varsta de 18 ani, in formele precizate de lege: a) active; b) alternative; c) in REZERVA”.

Pe temeiul argumentatiei prezentate, pot fi desprinse cel putin urmatoarele concluzii:

1. Armata nationala se compune din partea activa si partea de rezerva. Suma celor doua parti = armata permanenta.

2. Cadrele militare in rezerva indeplinesc, impreuna cu camarazii lor din activitate, ACELASI SERVICIU MILITAR.

3. Ca pentru orice serviciu national, cel ce plateste personalul chemat sa-l indeplineasca este statul.

In serviciul militar, cadrele active primesc SOLDA iar cadrele in rezerva primesc PENSIA MILITARA DE STAT.

Cele doua forme de plata se calculeaza pe ACELEASI ELEMENTE CONSTITUTIVE: solda de grad, solda de functie si sporuri procentuale aplicate la suma celor doua solde.

Asadar, semantic si solda si pensia militara reprezinta acelasi lucru – retributia serviciului militar prestat.

4. Statutul cadrelor miliare, fie cele active, fie cele in rezerva, este stabilit de aceiasi lege – Legea nr. 80/1995.

Articolul 11 al acestei legi recunoaste si reafirma legatura, in plan financiar, dintre militarii activi si cei in rezerva, prin prevederea ca ”Partea din pensie corespunzatoare soldei de grad se actualizeaza permanent potrivit soldei de grad a cadrelor in activitate”.

Reafirmand acesta legatura care evidentiaza unicitatea armatei nationale, Legea nr. 164/07.04.2001 privind pensiile militare de stat, a extins actualizarea pensiilor si asupra soldei de functie [v. art. 48, al. (1)].

Domnule Gabriel Oprea (actualmente si intamplator ministru) fac public aici o marturisire de credinta. Am intrat in armata la 14 ani si i-am urcat treptele ierarhice in arma geniu pas cu pas, respectandu-i cu devotiune legile, regulamentele si cutumele ei. Pentru mine armata se confunda cu insasi viata mea, si din acesta perspectiva denunt caracterul deosebit de pernicios al Legii 119/2010 adoptata de guvernul al carui ministru sunteti. Ati contribuit la fracturarea unui intreg sistem legislativ rezultat din acumulari succesive de experienta statala si articulat coerent de la anul 1864 pana in anul 2010, adica pe parcursul a aproape un veac si jumatate, perioada care se confunda practic cu existenta statului roman modern.

Sper ca ati inteles, domnule Gabriel Oprea (ministru) ca aici nu vorbim de o simpla reasezare (recalculare) a pensiilor militare, aici vorbim de violarea unui interes national exceptional – cel al apararii nationale, prin slabirea coeziunii instrumentului ce-l garanteaza, armata nationala. Ati decuplat rezerva de armata activa si acest fapt este de o gravitate deosebita, ce excede cu mult dificultatea pasagera in finantele statului, pe care ati clamat-o. Ati dat startul dezarticularii sistemului militar de aparare al tarii. Ati sacrificat o logica de organizare a sistemului militar national pentru a salva o iluzorie si pasagera stabilitate guvernamentala si pentru o biata cariera politica. Si acest lucru nu se poate uita si nici ierta. Daca un astfel de demers l-ar fi promovat un ministru civil putea fi invocata scuza lipsei de cultura militara, a lipsei spiritului de corp. Poate. Dar domnule Oprea Gabriel ce scuza va gasiti d-voastra ca rezervist al armatei?

Domnule Oprea Gabriel imi permit sa va transmit un adevar simplu: modernizarea nu inseamna distrugere.

Ati promovat o scamatorie ieftina, nedemna de un ofiter. V-ati erijat in “salvatorul” pensiilor celor ce si-au vazut cariera batjocorita prin deciziile aberante din 31.12.2009 si ati umplut paginile Observatorului militar cu scrisorile de multumire a miilor de disperati ce nu contenesc sa va laude pentru “marinimia” cu care i-ati gratulat.

Prin artificiile emise sub inaltul d-voastra patronaj ati facut ca pensia unui maistru militar sa ajunga mai mare decat cea a unui colonel fost comandant de regiment ceea ce sfideaza cea mai elementara idee de ierarhie militara.

Ati afirmat public ca cca 90% din pensiile militare au fost majorate si au fost postate pe site-ul ministerului in vara anului trecut. Deciziile au venit in luna decembrie cu stupoarea beneficiarilor de a observa diferente substantiale in minus. Au fost greseli? Nu. A fost o mare minciuna. Dar acest lucru nu se mai vede de sub muntii de scrisori cu osanale a celor ce depind de buna d-voastra placere, nu-i asa?

Daca aveti onoarea si demnitatea care spuneti ca va caracterizeaza, dati ordin ca la sfarsitul acestei enorme munci la care in zadar v-ati supus subordonatii, sa se afiseze public adevaratul bilant.

Daca nu stiti si nu vi s-a adus la cunostinta imi permit sa va informez ca adevaratiii beneficiari ai unor cresteri substantiale sunt fostii ofiteri de contrainformatii si fosti activistii politici. Interesant, nu? Probabil ca merita!

Facand parte din actuala conducere politica care a condamnat comunismul, inainte de aplicarea unei legi ‘’strambe”, i-ati anticipat efectul? Desigur, nu!

Ati schimbat fidelitatea fata de institutia armatei pentru un succes politic trecator.

Domnule Oprea Gabriel, noi genistii ne-am pus pe semnul de arma motto-ul “EXEGI MONUMENTUM AERE PERENIUS” (pentru a va scuti de efort va dau si traducerea: “am ridicat opere mai durabile decat stanca”): Transfagarasanul, Canal Dunare Marea Neagra, sisteme de irigatii, combinate chimice si siderurgice, hidrocentrale, termocentrale, locuinte, etc.

Nu, nu va grabiti sa le catalogati “ctitorii comuniste”. Au fost si sunt bunuri ale avutiei nationale.

Suntem contemporani domnule Oprea Gabriel (ministru) dar ce prapastie s-a deschis intre noi, cei ce am fost candva camarazi de arme.

Maresal Prezan, Maresal Averescu, Maresal Antonesu, Gl. Radescu, Gl. Grigore Vasiliu Rascanu, Gl. Nicolae Macici, Gl. Avramescu, Gl. Dascalescu. Gl. Eremia Grigorescu, Gl. Oprea Gabriel.

V-ati si ati fost infiltrat insidios in acesta superba galerie de barbati adevarati care, prin fapte de arme, prin onoare si demnitate, prin abnegatie si daruire fata de tara, si-au inscris numele pentru totdeauna in cartea de istorie militara a poporului roman.

Din pacate probabil ca numele domniei voastre va fi mentionat la erata istoriei.

Omului politic in care v-ati convertit nu-i pot adresa in finalul acestei scrisori salutul militar regulamentar: ‘’Am onoarea sa va salut!’’.

De aceea inchei simplu numai cu semnatura mea:
Gl. Bg (r) Constantin Teodorescu